Black suit

Montag, 20. Oktober 2014

Hallo ihr Lieben,
heute bin ich endlich mal wieder dazu gekommen einen neuen Post zu schreiben. Studienbedingt habe ich in der Woche nicht mehr so viel Zeit. Ich muss echt an meinem Zeitmanagement arbeiten, damit ich dennoch auf dem Blog öfter schreiben kann. 
Heute soll es um das Thema Anzüge für Frauen gehen. Ich bin darauf tatsächlich nur durch Zufall gekommen. Zwar habe ich auf Blogs oft mal solche Looks gesehen, doch für mich war es nicht wirklich realisierbar. Als ich mir die schwarze Hose von H&M gekauft habe, habe ich spaßeshalber einen schwarzen Blazer dazu anprobiert und es hat mir wirklich gut gefallen. Jedoch ist es mir wichtig einen Stilbruch mit drin zu haben. Es soll nicht zu business-und büromäßig wirken. Ich habe zwei Styling Varianten ausprobiert: Im ersten Look trage ich meine schwarzen Nietenboots und im zweiten Look gehe ich noch etwas weiter und kombiniere den Suit mit Converse Chucks. Ich liebe so starke, unkonventionelle Stilbrüche. Der Schal war in meiner neuen Bestellung von Oasap mit dabei und ich finde er gibt dem sonst eher farblosen Look etwas Farbe.
Wie steht ihr zum Thema Anzüge für Frauen und zu starken Stilbrüchen?
Ich bin gespannt auf eure Meinungen :)

Oasap Shawl Collar Cuffed Sleeve Blazer - Women in suits blogger - black suit woman

Smoking blazer - OASAP
pants - H&M
bag - Milanoo
Vintage scarf - OASAP
Studded boots - Ebay

How to style a suit woman - smoking blazer schwarz - boots und blazer
Vintage patterned scarf - gemusterter schal orientalisch
Vintage satchel bag - vintage leather bag - vintage tasche blogger

SUIT AND CONVERSE CHUCKS
Anzug und Sneakers - Anzug und Chucks kombinieren - Suit and sneakers-tile
Retro tassels scarf - vintage scarf - retro pattern - oasap scarf

english:
Hi guys, todays post is about suits for women. I have never thought about wearing suits before. But when I bought the black pants I tried on a black blazer for fun and I really liked the suit style. It's important for me that it does not look way too businesslike . That's why I teamed it with my black studded boots and a vintage scarf. I  also tried a second version where I teamed the suit with Converse chucks. I like to create stylistic inconsistency. 
What do you think about suits for women and my two ways of the suit look?

Kommentare:

  1. Cute outfit! I really like the scarf.

    AntwortenLöschen
  2. That scarf is adding a pop of color to ur monochrome suit!

    Check out my new post Here!!!

    AntwortenLöschen
  3. Also ich finde es sehr schick :) Das mit dem Zeitmanagment kann ich nur zu gut nachvollziehen - mein Studium hat auch gerade begonnen!
    Alles Liebe,
    Fee von Floral Fascination

    AntwortenLöschen
  4. Your scarf carried the whole look! I love it :)

    xoxo,
    SHAIRA
    www.missdream-girl.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  5. I love the way you've styled this suit with that gorgeous scarf and the studded boots :) xx

    AntwortenLöschen
  6. great look :)

    http://byfoxygreen.blogspot.sk/

    AntwortenLöschen
  7. Love the bag!!

    check me out

    xx
    Tyana
    theluxedition.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  8. love your shoe. Also purple looks great on you.

    AntwortenLöschen
  9. wonderful !

    http://danijeldacha-fashiontips.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  10. Hi sweety
    I like your style... especially your shoes! Love them.

    AntwortenLöschen
  11. Hey. Thanks for your visit
    Cool styling

    Regards
    Have a nice evening :)
    savana-style.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  12. Love the simplicity of this outfit!! :))

    sisepuedee.blogspot.dk
    -Milla

    AntwortenLöschen
  13. Super Look!
    Finde sowohl Schuhe als auch Schal traumhaft :)

    Liebst
    Svetlana

    AntwortenLöschen
  14. Love these looks! Those black boots are amazing! Hope you're having a great day!
    xo Hannah

    p.s. This is the last day to enter my giveaway for a cozy aztec cardigan over on my blog if you'd like to join here:
    http://thebraidedbandit.blogspot.com/2014/10/giveaway-win-cozy-tribal-sweater.html

    AntwortenLöschen
  15. Wow! Der Look steht dir wirklich super gut und der Schal ist traumhaft <3 Einfach toll :)

    Derzeit kannst du auf unserem Blog übrigens einen von drei super schönen Schals von REPEAT cashmere im Wert von 59,95 € gewinnen: HIER erfährst du mehr.

    Ganz liebe Grüße,
    Annika von http://fashion-inspires.me/

    AntwortenLöschen
  16. i liebe die Farbe von deinem Schal :D

    AntwortenLöschen
  17. Love the mix of business and rocker boots :)

    Christine
    www.meatiefoodie.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  18. I think your outfit looks amazing on you!

    www.beyondthevelvet.blogspot.co.uk

    AntwortenLöschen
  19. LOVE THAT BOOTS!
    Perfect outfit :)

    http://hexfashion.blogspot.com/2014/10/my-aesthetic-version.html

    AntwortenLöschen
  20. Me encanta esas mezclas que haces con las converse y los botines para no parecer tan serio geniales!!
    besos de susana de piñadelys
    http://pinadelys.blogspot.com.es/

    AntwortenLöschen
  21. Gorgeous outfit! I love the colourful scarf, great touch to the cool suit :D

    www.violetdaffodils.com
    xx

    AntwortenLöschen
  22. That scarf looks absolutely gorgeous, I love the colour. I really wish I had more purple things in my wardrobe!

    vvnightingale.blogspot.co.uk

    AntwortenLöschen
  23. Love that scarf! Gorgeous outfit!

    Mel
    http://girlandthepolkadot.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  24. ohh your scarf and boots are amazing ^^ love the details of the outfit!!!

    AntwortenLöschen
  25. Love how you spiced up the suit with purple scarf!
    http://www.fabuloustorture.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  26. Nice look,kisses.
    http://www.fashionismylifebyestefania.com/

    AntwortenLöschen
  27. that is one unique ootd ,,, loved it , the make up is very pretty & yes am all for women with suits , i feel it empowers them somehow

    N@NY
    http://artofnanyslife.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  28. ohh my gosh is it okay if I say that I absolutely love everything about your look!? The bag, those shoes, the blazer, that bag!! You really pulled everything together so nicely into something that I would definitely wear! Also, converse + the pant suit is such a unique and fun idea! Loved this post! xx

    <(') Hoda | JooJoo Azad

    AntwortenLöschen
  29. Gorgeous outfit! Your scarf really completes the look :)

    Style Sunrise☀

    :)
    x

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden eurer Kommentare sehr. Vielen Dank dafür ♥
Ihr könnt mir auch gerne euren Bloglink hinterlassen, ich schaue bei jedem Blog vorbei :)

Proudly designed by | MLEKOSHI PLAYGROUND |